პროექტის სახელწოდება: ,,არ გვინდა ძალადობა"
პროექტის აქტუალობა: სკოლაში ხშირად ვაწყდები
ასეთ სიტუაციას, ბავშვები ერთმანეთს
სიტყვიერ შეურაცყოფას აყენებენ, დამცინავ სიტყვებს
ხმარობენ, დაშინების ფაქტებიც დავაფიქსირე. მშობელი მოვიდა
საყვედურით ერთ დღეს, ბავშვი სკოლაში არ მოდის;
პრობლემების თავიდან ასაცილებლად.
გადავწყვიტე ამ პროექტის
გაკეთება, ვინაიდან მნიშვნელოვანია მოსწავლეები მეტ-ნაკლებად ფლობენ ინფორმაციას ბულინგის შესახებ.
მათ არ იციან, როგორ დაიცვან თავი ძალადობისაგან, რა საჭირო ღონისძიებები, პრევენციული
ზომები უნდა მიიღონ ძალადობის თავიდან ასაცილებლად
პროექტში მონაწილენი: 3-4 კლასის მოსწავლეები
პროექტის
ხანგრძლივობა: 3 კვირა (23.IX.11.X.2019)
პროექტის მიზნები: ინფორმირებული საზოგადოების
ჩამოყალიბება. მოსწავლეთა ინფომაციის დამუშავება.
გამოკითხვისას შედეგების გათვალისწინებით დასკვნების
გამოტანა. პრევენციული ზომების და რეკომენდაციების შემუშავება
და ფართო საზოგადოებისათვის აღნიშნული ინფორმაციის გაზიარება, როგორც თანატოლებთან, ისე ფართო
საზოგადოებისათვის ასევე მოსწავლეებს განუვითარდებათ
ინფორმაციის მოძიების კვლევა-ძიების უნარ-ჩვევა.
ზოგადი განათლების
მიზანი:
თ) იყოს კანონმორჩილი, ტოლერანტი მოქალაქე.
ზ) კომუნიკაცია ინდივიდებთან და ჯგუფებთან;
გ) ტექნოლოგიური თუ სხვა ინტელექტუალური
მიღწევების ეფექტიანად გამოყენება;
დ) დამოუკიდებლად ცხოვრება, გადაწყვეტილების
მიღება;
პროექტის ამოცანები:
• სამუშაო
გეგმის შემუშავება
• დავალებების
გადანაწილება
• ინფორმაციის
მოძიება ინტერნეტის საშუალებით
• დისკუსია,
ფილმის ჩვენება
• შეძენილი
ინფორმაციების დახარისხება და პრეზენტაციისათვის მზადება
• კედლის
გაზეთის და ბუკლეტების შექმნა
• პროექტის
პრეზენტაცია
•
ადამიანური რესურსი: - მოსწავლეები,მასწავლებელი,დამრიგებელი.
მატერიალური რესურსი: - პროექტორი-1, ნოუთბუქი-1, ქაღალდი/, ფოტოები, .
ამოცანების განსახორციელებლად საჭირო საქმიანობები:
1.აქტივობა---ფილმის ჩვენება ბულინგზე. ჩვენების
შემდეგ მოვაწყობ დისკუსიას. ამით დავაინტერესებ მოსწავლეებს.
თემის უკეთ გასაცნობად შევთავაზებ პროექტზე მუაობას.
შევიმუშავებთ პროექტის სამუშაო გეგმას
და გადავანაწილებთ დავალებებს, დავალებების გადანაწილება მოხდება შესაბამისად განსხვავებული
ინტერესისა და საჭიროებების მქონე მოსწავლეთათვის.
2აქტივობა---სამი ჯგუფის შექმნა
,რომლებიც მოიპოვებენ ინფორმაციას
ბულინგის შესახებ.
1)სკოლაში ან ქუჩაში რა სახის ძალადობა ფიქსირდება?
2)ძირითადად რა სახის
სიტყვიერ შეურაცყოფას ან დანცინავ
სახელებს ხმარებას ან დაშინების რა ფორმებს
მიმართავენ მოზარდები?
3)მსხვერპლის ან მოძალადის როლში რა ტიპის ბავშვები
გვხვდებიან
4)რა ასაკის ბავშვებში
მძვინვარებს ფიზიკური ბულინგი.
5)თქვენ როგორ გესახებატ
ამ პრობლემის მოგვარება
საზოგადოებაში, რა პრევენციულ
ზომების გატარება იქნება
მიზანშექონილად.
3აქტივობა---- გამოკითხვა სკოლის მაშტაბით რა სახის
ძალადობის ფორმები ფიქსირდება ?
4.აქტივობა-- ქუჩის გამოკითხვა.
ჩვენი აზრით, ეს
პრობლემა ძალიან აქტუალურია, გვაინტერესებს, ამ პრობლემებს
რამდენად მასობრივი ხასიათი
აქვს.
5აქტივობა---შეგროვებული ინფორმაციის დახარისხება, განხილვა,
დასკვნის გამოტანა. პრევენციული ზომებისა და
რეკომენდაციების შემუშავება და აღნიშნული
ინფორმაციის გაზიარება,როგორც თანატოლებთან ისე ფართო
საზოგადოებისათვის.
6აქტივობა-- პროექტის დასასრულს
გაიმართება პროექტის პრეზენტაცია, მშობლების, მასწავლებლებისა და მოსწავლეების წინაშე.
ხელისშემშლელი ფაქტორები: პროექტის განხორციელების
ეტაპებზე შეიძლება გამოიკვეთოს შემდეგი რისკები და ყველა
მოსწავლე ერთნაირი ინტერსით ვერ ჩაერთოს მუშაობაში; ტექნიკური რესურსების გაუმართაობა
ღონისძიების განხორციელებისას, ასევე უამინდობა, უამინდობის შემთხვევები ჩანაცვლდება
სადისკუსიო აქტივობებით.
შესასრულებელი დავალებების
ვადები, (ალტერნატივა -გამოვიყენებთ ინფორმაციის დამუშავება დახარისხების დროს ასევე
პროექტის პრეზენტაციის დროს ), მოწვეული მშობლების,
სტუმრების დათქმულ შეხვედრებს, დისკუსიის დროს მათი გადატვირთული განრიგიდან გამომდინარე,
(ალტერნატივა სკოლის ბიოლოგიის მასწავლებელი)
პროექტის შედეგები: ამაღლდება
ინფომაციულობის დონე, მოსწავლეებს
შეეძლებათ თავი დაიცვან
ძალადობისგან და თავადაც
არ იქცნენ მოძალადეებად
და დაეხმარონ თავიანთი
თანატოლებს საკუთარი უფლებების
დაცვაში
პროექტის ხელმძღვანელი: დარეჯან ცომაია
ბიუჯეტი:სკოლის წილი
პროექტის
ვებ გვერდი/ბლოგი:
სამუშაო გეგმა
საპროექტო საქმიანობები
|
პასუხისმგებელი პირი
|
ვადები თვეების მიხედვით
|
1.აქტივობა---ფილმის ჩვენება ბულინგზე
|
მოსწავლე
მასწავლებელი
|
23.IX.2019წ.
|
2აქტივობა---სამი ჯგუფის შექმნა
,რომლებიც მოიპოვებენ ინფორმაციას ბულინგის
შესახებ.
|
მოსწავლე
მასწავლებელი
|
25.IX.2019წ.
|
3აქტივობა---- გამოკითხვა სკოლის
მაშტაბით
|
მასწავლებელი
მოსწავლე
|
30.IX.2019წ.
|
4.აქტივობა-- ქუჩის გამოკითხვა.
|
მოსწავლე
|
2.X.2019წ.
|
5---შეგროვებული ინფორმაციის
დახარისხება
|
მასწავლებელი
|
8.X.2019წ.
|
პრეზენტაცია
|
მოსწავლე
მასწავლებელი
|
11.X.2019წ.
|
შეფასება
პროექტის შუალედური
და საბოლოო შეფასება.
მონიტორინგი/შუალედური
მონიტორინგი
|
ვის მიერ
|
როდის
|
რა კრიტერიუმებით
|
პირველი შუალედური
მონიტორინგი
|
მასწავლებელი
მოსწავლეები
|
27.X.2019წ.
|
პროექტის
მიმდინარეობის
პროცესში
მოსწავლეებზე
დაკვირვების
ცხრილი
|
მეორე შუალედური
მონიტორინგი
|
მასწავლებელი
|
3.X.2019წ.
|
პროექტის
მიმდინარეობის მონიტორინგის
სქემა
|
საბოლოო შეფასება
|
მოსწავლეები
|
11.X.2019წ.
|
პრეზენტაცია
ანგარიში
|
პროექტის მიმდინაროების მონიტორინგი
პროექტის მონიტორინგისათვის
საჭირო საქმიანობები.
|
მონიტორინგის
ინდიკატორები
|
თარიღი
|
1.ვამოწმებთ მოსწავლეების მიერ მოძიებული ინფორმაციის
სანდოობას.
|
ვამოწმებთ მოძიებული ინფორმაციის, გამოყენებული ლიტერატურის,ინტერნეტ საიტების
და სხვადასხვა წყაროების
სანდოობას.
|
26.X.2019წ.
|
2.ვამოწმებთ პროექტის
მიმდინარეობის შესაბამისობას
თემასთან.
|
მათ მიერ მოძიებულ ინფორმაციას ,ვაკავშირებთ თემას
და ვუკეთებთ ანალიზს.
|
4.X.2019წ.
|
3.შედგა თუ არა ჯგუფის წევრებს
შორის თანამშრომლობა.
|
ვაკეთებთ ანონიმურ გამოკითხვას
ჯგუფის წევრებს შორის.
|
7.X.2019წ.
|
4.ართმევენ თუ არადაკისრებულ მოვალეობას თავს
|
ვაკვირდებით მოსწავლეებს,
რამდენად ართმევენ თავს დაკისრებულ მოვალეობებს.
|
10.X.2019წ.
|
5.იცავენ თუ არა დროის ლიმიტს.
|
ვამოწმებთ პროექტის გეგმაში გაწერილ დროის
ლიმიტს.
|
11.X.2019წ.
|
პროექტის განხორციელების პროცესში
მოსწავლეებზე დაკვირვების
ცხრილი.
დაკვირვების საგანი
|
კომენტარები
|
შედგა თუ არა
თანამშრომლობა.
|
დიახ
|
იყვნენ თუ არა მოსწავლეები მოტივირებულები და რამ განაპირობა
მათი მოტივაცია.
|
დიახ
|
ჰქონდა თუ არა მათ შეხვედრებს პროექტის განხორციელებისას სისტემატიური
და საქმიანი ხასიათი.
|
დიახ
|
იყვნენ თუ არა
ჯგუფში პასიური მოსწავლეები და რა
იყო პასიურობის მიზეზი.
იმოქმედა თუ არა პროექტის განხორციელების პროცესმა
მათ მოსწრებაზე.
|
პასიური მოსწავლეები ჯგუფში არ იყო
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий